Puterea iubirii de mamă


love

Când Carolyn Isbister şi-a ridicat la piept copila de 640 de grame pentru a o îmbrăţişa, era convinsă că era ultima ei şansă de a o mai ţine-n braţe.

Doctorii le-au spus părinţilor că micuţa Rachel mai avea de trăit doar vreo 20 de minute deoarece inima ei pulsa odată la zece secunde şi nu respira.

Isbister povesteşte: „Nu mă lăsa inima să o văd murind în acest fel, lipsită de căldură. Aşa că am dat la o parte păturica ei şi am strâns-o uşor la piept, lipind-o de pielea mea ca să o încălzesc. Picioruşele-i erau îngheţate.

Eram convinsă că era prima şi ultima îmbrăţişare pe care aveam să i-o ofer, şi voiam să-mi rămână în minte acel moment”.

Însă ceva s-a întâmplat. Căldura emanată de pielea mamei i-a dat un impuls inimii Rachaelei făcând-o să bată mai bine, ceea ce i-a permis să tragă o guriţă de aer.

„Nu ne venea să credem – şi nici doctorilor nu le venea să creadă. A scâncit uşor.

Cu toate acestea doctorii au spus că nu avea să trăiască. Însă eu nu i-am dat drumul. L-am chemat pe preotul  spitalului ca să o binecuvânteze şi aşteptam trecerea ei din această lume. Însă ea continua să trăiască.

Şi, într-un mod minunat, obrăjorii ei au început să se îmbujoreze. Pur şi simplu din vineţie devenea rozie, iar corpul a început să se încălzească.

Ceea ce-i mai trist este că, în momentul în care copila s-a născut, doctorii au examinat-o şi au spus «nu».

Nici măcar nu şi-au dat osteneala să o ajute să respire, căci erau de părere că, în acest fel, i-ar fi prelungit agonia. Toţi au abandonat-o”, îşi aminteşte mama sa.

La a 24-a  săptămână de sarcină o infecţie uterină a dus la naşterea prematură a Rachelei, şi Isbister (care mai avea doi copii, Samuel, de zece ani, şi Kirsten, de 8) povesteşte: „Eram îngroziţi că o vom pierde. Suferisem deja vreo trei avorturi spontane şi nu credeam că mai era vreo speranţă cu ea”. Rachael era vânătă şi lipsită de vitalitate la naştere.

Ian Laing, medicul neonatologist al spitalului, ne-a declarat: „Problemele cu care se confrunta micuţa nu i-ar fi permis să trăiască, aşa că i-am permis mamei să o îmbrăţişeze. Doar atât mai puteam face.

love2

După două ore, însă, buburuza plângea. Este, pur şi simplu, o copilă extraordinară şi vă pot spune că, în douăzeci de ani de practică medicală, n-am mai văzut ceva asemănător. Nu am nici mai mică umbră de dubiu în a afirma că iubirea maternă a salvat-o pe copilă”.

Rachel a fost dusă apoi într-un ventilator şi, pentru a fi hrănită cu laptele matern, a trebuit să fie întubată, însă progresa văzând cu ochii.

Isbister îşi aminteşte: „Doctorii m-au asigurat că micuţa s-a dovedit a fi o luptătoare şi, deoarece mai erau speranţe, avea nevoie de terapie intensivă. Ea a fost nevoită să ducă totul de una singură – fără vreo intervenţie medicală ori medicamente. S-a agăţat pur şi simplu de viaţă – iar asta datorită acelei îmbrăţişări. Îmbrăţişarea i-a încălzit corpul şi i-a stabilizat inima şi respiraţia atât cât să poată să înceapă lupta.

La şase săptămâni a fost scoasă din ventilator şi a început să sugă la piept prin propriile puteri. La patru luni Rachael a plecat acasă cu părinţii săi, cântărind cam 2,5 Kg, la fel ca un nou-născut obişnuit. Datorită lipsei de oxigen doctorii au spus că ar fi fost posibil să aibă probleme cerebrale. Însă la controalele medicale nu fost identificate daune cerebrale, iar astăzi Rachael e la fel ca şi ceilalţi copii de seama ei”.

Tot mama Rachaelei ne-a mai declarat: „Îi merge destul de bine. Când luat-o acasă, doctorii ne-au spus că este o micuţă extraordinară. Şi îi place foarte mult să fie îmbrăţişată. Este în stare să doarmă ore întregi ghemuită la pieptul meu. Mulţumită acelei prime îmbrățișări a rămas în viaţă – şi sunt nespus de fericită că mi-am ascultat inima şi că am ridicat-o de acolo în acel moment. Altfel astăzi nu ar mai fi aici”.

sursă: http://www.dailymail.co.uk/

Traducere din engleză de Adrian Măgdici

 

Lasă un răspuns

