Căi naturale prin care poţi creşte nivelul de serotonină


serotonina

Medicamente antidepresive modifică metabolismul serotoninei în sinapsele neuronale. Deoarece există receptori aproape în toate regiunile creierului, aceste medicamente pot avea multe efecte secundare nedorite.

Uneori, aşadar, pot provoca schimbări permanente pe creier ori au un efect ce persistă chiar şi după ce şi-au încetat acţiunea. Pentru unii cea mai bună soluţie pentru a trata depresia endogenă ori pe fond de dezechilibru chimic este medicamentaţia, căci pentru depresia cauzată de necazuri de viaţă cele mai mari beneficii se obţin prin psihoterapie şi medicamente – uneori doar prin psihoterapie. Prin modificarea reacţiilor chimice la nivel cerebral, medicamentele nu fac altceva decât să-ţi ridice moralul (umoarea) în mod artificial. Însă dacă avem de-a face cu o durere, cu probleme nerezolvate, traume sau experienţe delicate, tratamentul trebuie focalizat la nivel emoţional, căci medicamentele nu-ţi pot rezolva problemele relaţionale, nici nu pot să dea un sens vieţii tale.

Din fericire există câteva moduri prin care serotonina poate fi determinată să crească în mod natural, ingerând substanţe care sunt precursori ai serotoninei. Un precursor este o moleculă ce ulterior se transformă, pe sine ori alte molecule, în molecule ce sunt fi puse la dispoziția organismului. Neurotransmiţătorii sunt sintetizaţi din aminoacizi, dar şi din hrană. Precursori ai serotoninei sunt triptofanul, un aminoacid, şi 5-hidroxitriptofanul (5-HTP). Aceste substanţe pot fi consumate şi pot ajunge la creier fără a fi procesate de ficat.

Iată o alternativă pentru cei ce au un început de depresie şi se confruntă cu primele simptome. Efectivitatea triptofanului oral a fost demonstrată prin teste clinice. Unele alimente conţin destul de mult triptofan.

Cum să creşti nivelul de serotonină?

  • Serotonina este reglată de ceasul biologic. Tinde să crească mai târziu de-a lungul zilei, însă este joasă dimineaţa. În cazul femeilor, aceasta creşte în faza de fertilitate şi scade la apropierea menstruaţiei. Prostul obicei de a sălta micul dejun este una din cauzele nivelului scăzut de serotonină, datorită epuizării naturale a acestei amine.

  • Ia un mic dejun bogat în proteine pentru a preveni epuizarea serotoninei pe parcursul zilei.

  • Favorizează creşterea nivelului de melatonină prin îmbunătăţirea calităţii şi cantităţii somnului. Este foarte bine să ai un program de somn. Stinge televizorul ori PC-ul pentru a avea timp de somn. Încearcă să dormi cel puţin 7 ore pe noapte.

  • Triptofanul poate fi găsit în anumite alimente bogate în proteine, precum ouăle, carnea de pui, carnea de curcă, carnea roşie, lapte degresat şi alte produse pe care le consumăm zilnic, precum bananele şi ciocolata neagră. Nucile şi arahidele, de asemenea, stimulează triptofanul.

de Andreas Carvajal
Traducere: Adrian Măgdici

Sursă: http://positivemed.com

 

Anunțuri
Comments
3 Responses to “Căi naturale prin care poţi creşte nivelul de serotonină”
  1. elisa spune:

    Interesant de cunoscut.
    Multumim!

  2. elocvent spune:

    Chiar daca este din 2013 acest articol poate fi lejer de actualitate si peste 10 ani, asa ca pentru cei care dau ca si mine din intamplare de acest articol e bine sa citeasca si urmatoarele randuri:

    Vreau sa adaug doar mici aspecte asupra articolului dv. si anume din punct de vedere chimic si stiintific carbohidrati= glucide, ok? acum ca am lamurit ce inseamna carbohidrati mergem mai departe.
    Desi Triptofanul este un aminoacid (aminoacizii =baza pe care se „nasc si mor” proteinele,taticul proteinelor daca vretii) pentru tratarea depresiei este nevoie mai mult de carbohidrati simpli (glucide) si in mod auxiliar proteina…atentie carbohidratii simpli sunt ceva mai periculosi in cantitati mari decat cei complecsi; carbohidratii simpli reprezinta inlantuiri de 1,2 sau 3 legaturi de zahar /molecula…intr-un cuvant dau energie instant; atentie speciala ptr. persoanele care au regim dietetic sau cele care vor sa slabeasca, a nu se consuma cantitati mari de carbohidrati indiferent ca sunt simpli sau complecsi, cei simpli cresc rapid secretia de insulina.Exista si o contradictie intre studii si/sau realitate pentru ca > s-a demonstrat ca proteinele nu influenteaza in bine cresterea naturala a serotoninei, dar glucidele simple o fac! Evident ca aici ne referim la persoanele care se confrunta cu aceasta problema,cine nu sufara de depresie poate consuma linistit orice fel de proteina,carbo si grasimi/lipide (fara excese).
    Deci pentru cresterea serotoninei prin acest triptofan este nevoie de glucide in cantitate mai mare decat cea a proteinelor pentru ca doar asa poate avea efect, efectul nefast in schimb consta in luarea in greutate pentru ca , carbohidratii se „transforma” in energie iar pentru cine nu face miscare si nu are un regim de viata sanatos aduce alte probleme,sa luam exemplul unui carbune care prin ardere degaja caldura,cam acesta este metaforic carbohidratul.
    De aceea persoanele care urmeaza un tratament medicamentos cu antidepresive in cele mai multe cazuri vor lua in greutate,datorita reactiilor chimice din organism ce au legatura cu aminoacizii si lipidele,nu are rost sa intru in detalii care sunt prea complicate chiar si pentru mine.
    Exista 2 feluri de serotonina cea de la nivelul stomacului si cea din creier, cum depresia este data de scaderea nivelului hormonului denumit serotonina de la nivelul creierului nu stiu sigur daca doar alimentatia ajuta la cresterea acesteia…

    Articolul este foarte bun si ajutator ! stima

    • Marin Crutescu spune:

      In legatura cu consumul de lactate si carne : sunt alimente acide, nu au fibre, contin toxine multe si diverse, consumam bolile animalului, inclusiv starea lui de stres din momentul uciderii acestuia, digestia acestor produse este foarte grea ptr. organismul nostru, iar eliminarea toxinelor , practic depaseste posibilitatile organelor excretoare : ficat, rinichi si piele; restul de toxine ramase in corp ataca organele, oasele( dantura, coloana vertebrala, etc. ).
      Viata celor care consuma frecvent aceste alimente acide( sa nu iutam ca corpul uman este usor ALCALIN ) este plina de boli si SCURTA.
      Pentru a se hrani un om ,,carnivor,, este necesara o suprafata de reten de 15.000 mp., iar ptr. hranirea unui om vegetarian sunt necesari doar 1.250 mp. Pentru cresterea animalelor s-au facut imense defrisari , cu repercursiuni grave asupra Mediului.
      Pentru o viata fara boli si cat mai lunga, consumati fructe, legume si zarzavaturi. Acestea va asigura tot ce are nevoie organismul dumneavoastra, cu eforturi mici , fara boli.
      Un om carnivor este de regula un om NERVOS !.
      Alegeti calea de urmat !.
      Cu stima,
      Marin Crutescu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s