La două luni de la moartea fraților Petru Avădăni şi Petrică Sascău


 

La ora 08.30, pe 30 iulie a.c, în urma unui accident rutier în localitatea Călimăneşti (Jud. Vrancea), plecau dintre noi pr. Petru Avădăni și fr. Petrică Sascău.

Îmi amintesc că pr. Petru Avădăni, vicar parohial la Luizi Călugăra, cu mai multe luni în urmă, venise la Bacău să-mi ceară niște detalii în vederea proiectării unui site parohial. I-am explicat ce trebuia să facă, îndemnându-l să meargă la același web-designer la care am apelat şi eu pentru realizarea site-ului ofmconv.ro. Voia să realizeze ceva frumos pentru acea comunitate. În special pentru tineri. În timp ce vorbea, mi-am dat seama că avea într-adevăr la inimă acea comunitate.

Despre fr. Petrică Sascău am altă amintire.  Cam cu jumătate de an în urmă a intrat în Secretariatul Provinciei OFMConv., cerându-mi să postez pe site-ul ofmconv.ro o serie de „negative” (cântece) interpretate de el la orgă. Deşi eram presat de timp, am acceptat. I-am făcut o fotografie cu celularul şi am postat-o, împreună cu link-urile melodiilor, pe site, aşa cu şi-a dorit. Câteva melodii le-am încărcat pe https://soundcloud.com, însă mi-am dat imediat seama că, dacă nu plăteai o taxă, spaţiul era limitat. Aşa că le-am postat din nou în altă parte. Ne-am întâlnit apoi la întâlnirea de serie, organizată de câţiva colegi din promoţia mea. Petrică, ca de obicei, era vesel, plin de viaţă. Venise înarmat cu aparatura audio şi cu orga, pentru a anima atmosfera. A fost cool. La un moment dat mi-a spus că voia să treacă la un alt nivel … voia să procure aparatură mai bună pentru a se ocupa de ceea ce iubea el mai mult: muzica.

 

 

La puţin timp după aceea, am aflat cu stupoare că pr. Petru Avădăni şi fr. Petrică Sascău au trecut la Domnul. Însă este curios cum am aflat. După ce ne-am întors de la întâlnirea de serie, cineva mi-a trimis câteva fotografii, printre care şi una în care apăream cu toţii, pe care am postat-o pe peretele meu Facebook. Ei bine, pe 30 iulie, seara, văd un comentariu straniu, ceva de genul „cel cu tricou alb era Petrică Sască”. Cum adică „era”? Mi-a încolţit în minte o bănuială. S-a întâmplat ceva grav. I-am telefonat imediat celui care a scris comentariul, unul din promoţia mea, cerându-i detalii. Mi-a explicat, în câteva cuvinte, ce se întâmplase … Dumnezeu să-i odihnească !

 

Adrian Măgdici

 

Comments
4 Responses to “La două luni de la moartea fraților Petru Avădăni şi Petrică Sascău”
  1. Maricel spune:

    Sa-i pastram mereu in memoria noastra! Felicitari pentru cuvintele si ajutorul acordat acestor frati!

  2. Cristian spune:

    Cu siguranta sunt multe alte momente din trecutul nostru in care imaginea celor doi frati este inca vie. Cat despre dorinta fiecaruia de a administra un dar al Dumnului nu pot sa afirm decat ca aceasta este oglindita in inima noastra. Dumnezeu sa-i odihneasca in pacea Sa!

  3. regina spune:

    Nu mai sunt cuvinte!!!!Parca nu se mai termina aceasta imensa durere si lipsa.Inca nu reusesc sa ma obisnuiesc cu ideea ca nu mai e….Mijloceste frate pentru noi la Dumnezeu.R.I.P.

Lasă un răspuns

