Şase tehnici pentru a învinge stresul cronic


Stresul cronic poate fi definit drept o reacţie umană la presiunea emotivă ce apare după o anumită perioadă de timp, ocazie cu care persoana îşi da seama că nu reuşeşte să fie stăpână pe situaţie. Stresul cronic are efecte negative asupra corpului, în special asupra inimii. Trecerea printr-o lungă perioadă de stres cronic poate duce la hipertensiune, inhibarea dezvoltării (creşterii) şi la slăbirea sistemului imunitar. Există anumite căi cu ajutorul cărora se poate învinge stresul cronic, şi anume:

 

Cum să scap de stres ?

Cum să scap de stres ?

1. Evitarea alimentelor procesate şi rafinate

Produse precum făina albă, zahărul alb, băuturile carbogazoase, hrana de tip fast-food, precum şi alte alimente care conţin conservanţi trebuie să fie evitate ori măcar reduse pentru a micşora stresul. Motivul pentru care trebuie să fie evitate aceste alimente este acela de a menţine un nivel echilibrat al zahărului din sânge prin consumarea unor alimente care ce conţin carbohidraţi ce ard mai lent. Folosirea în alimentaţie a meiului, a hriştei, a aşa-numitei quinoa, ajută la menţinerea stabilităţii zahărului din sânge, care este motivul principal al stresului cronic.

2. Deconectarea

Progresul tehnologic este de folos vieţii cotidiene, însă uneori toate aceste dispozitive digitale pot deveni un motiv de stres. Acordă-ţi un anumit timp doar pentru tine, timp în care vei sta departe de celular, televizor, PC, iPod etc. Adună-ţi gândurile şi relaxează-te. Studiile au demonstrat că stresul este invers proporţional cu grija pe care o manifeşti faţă de tine.

3. Detaşarea de ştirile de rău augur

Corpul nostru este alcătuit din mici celule care sunt menite să fie fericite. Când citim ziarele ori privim telejurnalul, aproape toate ştirile au un conţinut negativ. Experţii sunt de părere că este bine să ne ferim din când în când de aceste informaţii. Adăparea la o sursă neîntreruptă de ştiri negative nu este benefică pentru sănătatea noastră şi poate mări stresul.

4. Ameliorarea posturii corpului

Limbajul corpului nostru ne poate ajuta să ne simţim mai bine ori mai încrezători, fapt valabil şi atunci când stăm jos ori în picioare. Uneori o postură mai convenţională ne ajută să ne simţim mult mai acceptaţi, reducând tensiunea. Alteori o poziţie neadecvată ne face să ne simţim inconfortabil, ceea ce ne poate determina să credem că lucrurile din jurul nostru nu sunt OK. O postură corectă ne poate ajuta să fim mai încrezători şi mai sănătoşi.

5. Acceptarea darului lacrimilor

Din numeroase studii reiese că lacrimile contribuie la curăţirea ochilor şi a părţii superioare a feţei, ajutându-ne să fim mai relaxaţi. Iată de ce ne simţim mult mai bine după un plâns straşnic. Atunci când împiedicăm lăcrimarea de fapt ţinem toxinele înlăuntrul corpului. Suspinele profunde care însoţesc plânsul dilată diafragma şi pieptul, contribuind la eliberarea unor tensiuni, ducând la evitarea acumulării unor tensiuni musculare nedorite la nivelul inimii. Plânsul, de asemenea, ajută creierul să secrete nişte substanţe de natură neurochimică care ne fac să ne simţim mai relaxaţi şi stimulează fluxul de oxigen corporal.

6. Înotul în ape sărate

Înotul este un exerciţiu fizic util, însă înotul în apă sărată este cel mai bun remediu pe care i-l poţi oferi corpului tău. Apa sărat are rolul de a reduce inflamaţiile încheieturilor şi a muşchilor, ajutând corpul să se elibereze de stres şi să fie relaxat. Dacă nu poţi să mergi la mare, este de ajuns să adaugi nişte sare Epsom (?) în cadă şi te poţi bucura de o alternativă relaxantă.

Sursă: http://positivemed.com
Traducere: Adrian Măgdici

 

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s